Peliohjelmointikerho aloittelijoille

Peliohjelmointikerho aloittelijoille

Kenelle?

  • 2.-4. -luokkalaisille ohjelmoinnista kiinnostuneille lapsille ja nuorille
  • ohjelmointiharrastusta aloitteleville ja aiemmin aloittelijoiden kerhossa ohjelmointiin tutustuneille
  • ei vaadi ennakkotietoja ohjelmoinnista
  • lukutaitoa sekä hiiren ja näppäimistön käytön perustaitoja edellytetään, koska kerhossa käytetään osin paperisia, itsenäisesti luettavia ohjeita

Mitä?

Kerhossa tehdään pelejä pääosin visuaalisen ohjelmoinnin Scratch-työkalulla. Kerhossa saa seurata eteen projektorilla heijastettua ohjausta tai edetä omaan tahtiin paperiohjeen kanssa. Tarvittaessa saa ja pitää kysyä apua ohjaajilta, joita on suunnilleen yksi seitsemää lasta kohti.

Esimerkkipelejä:

Esimerkkejä ohjeista: (Lisätään myöhemmin)

Käytännön infoa

Kerhoja pidetään neljässä kuuden viikon jaksossa lukuvuoden aikana.

Opetuskielenä on suomi. Mukaan ei tarvitse omaa konetta.

Molemmat kerhot järjestetään Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen osaston tiloissa, Kumpulassa, osoitteessa Gustaf Hällströmin katu 2b. Tässä kartta.

Kerhon tarkemmat tiedot (mukaan lukien viikonpäivä ja kellonaika) löytyvät ajankohtaisen kerhovalikoimamme yhteydestä. Huomioithan, että kerhovalikoimamme vaihtelee kausittain.