Peliohjelmointikerho edistyneille

Peliohjelmointikerho edistyneille

Kenelle?

  • noin alakouluikäisille, ohjelmoinnissa hieman kokeneemmille lapsille ja nuorille
  • aiemmin esimerkiksi Linkin kerhoihin tai leirelle osallistuneille tai muualla Scratchiin tai AppInventoriin tutustuneille
  • osallistujien tulisi osata Scratchin perusteet vähintään keräilypelin verran (ohjeet), tai olla ohjelmoinut oma projekti AppInventorilla

Mitä?

Kerhossa tehdään pelejä pääosin visuaalisen ohjelmoinnin Scratch- ja AppInventor-työkaluilla. Kerhossa pyritään siihen, että osallistujat etenisivät omaan tahtiin paperiohjeen kanssa, mutta uudet konseptit esitellään myös edessä valkokankaalla. Tarvittaessa saa ja pitää kysyä apua ohjaajilta, joita on noin yksi kahdeksaa lasta kohti.

Esimerkkejä peleistä:

Esimerkkejä ohjeista: (Lisätään myöhemmin)

Käytännön infoa

Kerhoja pidetään neljässä kuuden viikon jaksossa lukuvuoden aikana.

Opetuskielenä on suomi. Mukaan ei tarvitse omaa konetta.

Molemmat kerhot järjestetään Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen osaston tiloissa, Kumpulassa, osoitteessa Gustaf Hällströmin katu 2b. Tässä kartta.

Kerhon tarkemmat tiedot (mukaan lukien viikonpäivä ja kellonaika) löytyvät ajankohtaisen kerhovalikoimamme yhteydestä. Huomioithan, että kerhovalikoimamme vaihtelee kausittain.