Linkki etsii uusia ohjaajia mukaan toimintaansa!

Linkki tarjoaa lapsille ja nuorille ohjelmointikerhoja ja -leirejä sekä järjestää koululaisvierailuja ja ohjelmaa erilaisiin tapahtumiin, niin Kumpulan kampuksella kuin yhteistyökumppaneidenkin tiloissa, ympäri pääkaupunkiseutua. Kerhoihin osallistuvat lapset ja nuoret ovat noin 8-15 vuotiaita.

Ohjaajia tarvitaan kerhoihin ja tapahtumiin jatkuvasti lukukausien aikana. Ensisijaisesti haemme ohjaajia kerhoihin, jotka tapahtuvat Kumpulassa arki-iltaisin kello 16.00–18.00. Aktiivisesti kerhoa ohjaavan ohjaajan viikoittainen työaika vaihtelee noin 3-20 tunnin välillä, joustavasti oman kiinnostuksen mukaan, joten työ sopii hyvin opiskelun oheen.

Ohjaajan työtehtävät ja kelpoisuusvaatimukset

Ohjaajan tehtäviin voi kuulua kerho- tai muun ohjaamisen lisäksi mm. materiaalin kehittäminen ja testaus. Oman kiinnostuksen mukaan Linkin ohjaajana on mahdollista suuntautua esimerkiksi pedagogiikkaan, virtuaalikerhoihin, uusien pelien ja tehtävien suunnitteluun jne. Uutta ohjaajaa ei koskaan jätetä tehtävässä yksin, vaan ohjaajaksi kasvetaan kisällimenetelmällä, kokeneemman ohjaajan opastuksessa.

Linkin ohjaajalta odotamme reipasta otetta, oma-aloitteisuutta, kiinnostusta teknologiakasvatukseen, lapsiystävällisyyttä sekä sujuvia tiimityötaitoja. Toivomme ohjaajiltamme ohjelmoinnin perusteiden tuntemusta. Ohjaamiseen käytämme eniten Pythonia ja Scratchia (http://scratch.mit.edu/). Scratchia sinun ei tarvitse välttämättä tuntea ennalta - tehdessä oppii parhaiten.

Näin haet

Jos kiinnostuit, laita meille viestiä osoitteeseen linkki@cs.helsinki.fi. Liitä mukaan CV:si ja vapaamuotoinen esittäytymiskirje, jossa voit käsitellä esimerkiksi seuraavia aiheita:

• mikä ohjaajana olossa innosti ottamaan yhteyttä
  • mitä tavoitteita sinulla on ohjelmoinnin ohjaajana
  • onko sinulla jo jotain kokemusta esimerkiksi lasten ohjaajana, kisällinä, opettajana, ...?
  • onko sinulla kokemusta visuaalisista ohjelmointikielistä (Scratch, Snap!, App Inventor, ...), tai osaatko ehkä ohjelmoida robotteja? Jos Scratch ei ole vielä tuttu, voit tehdä keräilypelin ennen haastattelua.

Voit jättää avoimen hakemuksen koska tahansa. Haastattelemme kandidaatteja ympäri vuoden, myös reserviin. Ohjaajille sovitaan kullekin periodille ohjattavat kerhot, joiden mukaisesti työaika määrittyy. Kiinnostuneiden kannattaa myös huomioida, että ohjaajapaikan saavalta tullaan pyytämään rikostaustaote, koska ohjaajat työskentelevät alaikäisten parissa.

Ota ihmeessä yhteyttä jos sinulla on mitään kysyttävää!

Terveisin Linkki-porukka

linkki@cs.helsinki.fi