UNIVERSITY OF HELSINKI

Materiaalit

Kallistelupeli

KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta
KestoKeskipitkä projekti (useita tunteja)
KerhoAndroid-kerho
Opettajan videohttps:/​/​www.youtube.com/​watch?v=ksgqrVohJes
Ohje lapsillehttps:/​/​www.cs.helsinki.fi/​group/​linkki/​materiaali/​appinventor/​Kallistelupeli.pdf
Ohje lapsillehttps:/​/​docs.google.com/​document/​d/​10xMwyLdEeUswjRHkEkslfOsYHDCSHgCFUWSpzWmRbMY/​edit
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Lentelypeli

KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta
KestoKeskipitkä projekti (useita tunteja)
KerhoAndroid-kerho
Opettajan videohttps:/​/​www.youtube.com/​watch?v=RbbwnE2eLv0
Ohje lapsillehttps:/​/​www.cs.helsinki.fi/​group/​linkki/​materiaali/​appinventor/​Lentelypeli.pdf
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Minipelikokoelma

KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta
KestoKeskipitkä projekti (useita tunteja)
KerhoAndroid-kerho
Opettajan videohttps:/​/​www.youtube.com/​watch?v=oEn6miOa5bM
Ohje lapsillehttps:/​/​www.cs.helsinki.fi/​group/​linkki/​materiaali/​appinventor/​Minipelikokoelma.pdf
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Ostoslista

Ostoslista
KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta
Kesto2 tuntia tai alle
KerhoAndroid-kerho
Ohje lapsillehttps:/​/​docs.google.com/​document/​d/​1MeMTT0Vk8wzCOS7q0H58bRpxzsqF97yr5_YJPLhdX70/​edit
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Klikkeripeli

Klikkeripeli
KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava
KestoKeskipitkä projekti (useita tunteja)
Materiaalin tavoitteetTehdään peli, jossa kuvaa klikkailemalla saa rahaa/tavaraa/... Kun näitä asioita on kerännyt tarpeeksi, voi niillä ostaa klikkailuapureita, jotka klikkailevat itse tietyin aikavälein automaattisesti. Pelitilanne myös tallennetaan laitteen muistiin seuraavaa pelikertaa varten.
OPS S2 Luvut ja laskutoimituksetPeruslaskutoimitukset
OPS S5 Tietojenkäsittely tilastot todennäköisyysMuuttujat
KerhoAndroid-kerho
Ohje lapsillehttps:/​/​drive.google.com/​open?id=1AnmGLYWRGmEbrEsr8oP0fEe4JQ1dUCMsoybDFYltxEU
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Avaruusseikkailu

Avaruusseikkailu
KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava
KestoKeskipitkä projekti (useita tunteja)
Materiaalin tavoitteetTässä pelissä tarkoituksena on ohjata oma avaruusalus vihamielisten alusten ohi pelialueen halki.
KerhoAndroid-kerho
Ohje lapsillehttps:/​/​drive.google.com/​open?id=1TJguOIThsTw-W8BxiFI7obSJdxcSjEYce4PLPLihBzA
Ohje lapsillehttps:/​/​drive.google.com/​open?id=1H9jRvK56S-CWpKpMN_qGEH6sWdkRqtFRhrLiXDH2ce8
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Minigolf

Minigolf
KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta
KestoKeskipitkä projekti (useita tunteja)
KerhoAndroid-kerho
Ohje lapsillehttps:/​/​docs.google.com/​document/​d/​1uNZdhQ6hdzp5NnA_1-wBXm5EcZxzbJIuQLULVHfT0oA/​edit
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Ristinolla

Ristinolla
KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava
KestoKeskipitkä projekti (useita tunteja)
KerhoAndroid-kerho
Ohje lapsillehttps:/​/​docs.google.com/​document/​d/​1HZ3-4SsWT688YqqweUdwC0opLEnGZnVHGSrD2rcymec/​edit
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Autopeli

Autopeli
KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava
KestoKeskipitkä projekti (useita tunteja)
KerhoAndroid-kerho
Ohje lapsillehttps:/​/​docs.google.com/​document/​d/​1hfqMIiC9ZYCdPdGoy8JrKZvRHNLfxM8nModGu2dfV0Q/​edit
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Kompassi

Kompassi
KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava
Kesto2 tuntia tai alle
KerhoAndroid-kerho
Ohje lapsillehttps:/​/​docs.google.com/​document/​d/​1w-z66LGYOyF0S5dmQX7Pv_JyJFsCOwI5819QkoYYRYU/​edit
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Virtuaalilemmikkitehdas

Virtuaalilemmikkitehdas
KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste5-6, 7-9
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
PohjavaatimuksetEdistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta
KestoPitkä projekti (esimerkiksi lukukausi)
Opettajan ohjehttps:/​/​www.cs.helsinki.fi/​group/​linkki/​leirit/​2014/​virtuaalilemmikkitehdas/​Virtuaalilemmikki.html
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Omia appeja AppInventorilla

Omia appeja AppInventorilla
KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliAppInventor
Materiaalin tavoitteetKalvot esittelevät ohjelmoinnin perusperiaatteita ja antavat eväitä ohjelmoinnin aloittamiseen AppInventorilla.
Opettajan ohjehttps:/​/​www.cs.helsinki.fi/​group/​linkki/​tapahtumat/​AppInventor.pdf
PalauteOpettajalta     Oppilaalta