UNIVERSITY OF HELSINKI

Materiaalit

Kalastuspeli

Kalastuspeli
KohdeyleisöOpettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen
Luokka-aste3-4, 5-6
KielivalintaSuomi, Englanti
OhjelmointikieliScratch
PohjavaatimuksetEi kokemusta
TasoAloittelija
Kesto2 tuntia tai alle
Materiaalin tavoitteetTutustutaan Kynä-toimintoon ja koordinaatistoon. Opitaan käyttämään klooneja (kopiot) ja muuttujia. Opitaan myös toteuttamaan hahmojen välistä vuorovaikutusta. Valinnaisesti voidaan tutustua satunnaisuuteen tai komentoihin englanniksi.
OPS S2 Luvut ja laskutoimituksetPeruslaskutoimitukset, Lukukäsite
OPS S4 Geometria ja mittaaminenKoordinaatisto
OPS S5 Tietojenkäsittely tilastot todennäköisyysMuuttujat
KerhoPeliohjelmointikerho aloittelijoille
Ohje lapsillehttps:/​/​www.cs.helsinki.fi/​group/​linkki/​materiaali/​lapsiohjeet/​kalastuspeli/​kalastuspeli.pdf
Ohje lapsillehttps:/​/​www.cs.helsinki.fi/​group/​linkki/​materiaali/​lapsiohjeet/​kalastuspeli_eng/​kalastuspeli_eng.pdf
Toteutusesimerkkihttps:/​/​scratch.mit.edu/​projects/​123283787/​
PalauteOpettajalta     Oppilaalta