Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 3-4, 5-6 |
Kielivalinta | Suomi, Englanti |
Ohjelmointikieli | Scratch |
Pohjavaatimukset | Ei kokemusta |
Taso | Aloittelija |
Kesto | 2 tuntia tai alle |
Materiaalin tavoitteet | Tutustutaan Kynä-toimintoon ja koordinaatistoon. Opitaan käyttämään klooneja (kopiot) ja muuttujia. Opitaan myös toteuttamaan hahmojen välistä vuorovaikutusta. Valinnaisesti voidaan tutustua satunnaisuuteen tai komentoihin englanniksi. |
OPS S2 Luvut ja laskutoimitukset | Peruslaskutoimitukset, Lukukäsite |
OPS S4 Geometria ja mittaaminen | Koordinaatisto |
OPS S5 Tietojenkäsittely tilastot todennäköisyys | Muuttujat |
Kerho | Peliohjelmointikerho aloittelijoille |
Ohje lapsille | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/lapsiohjeet/kalastuspeli/kalastuspeli.pdf |
Ohje lapsille | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/lapsiohjeet/kalastuspeli_eng/kalastuspeli_eng.pdf |
Toteutusesimerkki | https://scratch.mit.edu/projects/123283787/ |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |