UNIVERSITY OF HELSINKI

Materiaalit

Väistelypeli

Väistelypeli
KohdeyleisöOpettaja, Oppilas, Vanhempi, Kerholainen
Luokka-aste3-4, 5-6
KielivalintaSuomi
OhjelmointikieliScratch
PohjavaatimuksetEi kokemusta
TasoAloittelija
Kesto2 tuntia tai alle
Materiaalin tavoitteetOpitaan hahmon liikuttaminen nuolilla vasemmalle ja oikealle. Opitaan kloonien tekeminen ja niiden alkupaikan ja -suunnan asettaminen. Tutustutaan ajastimeen ja haluttaessa myös hahmojen välisiin viesteihin.
OPS S2 Luvut ja laskutoimituksetPeruslaskutoimitukset, Lukukäsite
OPS S4 Geometria ja mittaaminenSuunnat
KerhoPeliohjelmointikerho aloittelijoille
Ohje lapsillehttps:/​/​www.cs.helsinki.fi/​group/​linkki/​materiaali/​lapsiohjeet/​vaistelypeli/​vaistelypeli_varit.pdf
Ohje lapsillehttps:/​/​www.cs.helsinki.fi/​group/​linkki/​materiaali/​lapsiohjeet/​vaistelypeli/​vaistelypeli.pdf
Toteutusesimerkkihttps:/​/​scratch.mit.edu/​projects/​175028893/​
PalauteOpettajalta     Oppilaalta
 

Undvikningsspelet

Undvikningsspelet
KohdeyleisöOpettaja, Oppilas, Vanhempi, Kerholainen
Luokka-aste3-4, 5-6
KielivalintaRuotsi
OhjelmointikieliScratch
PohjavaatimuksetEi kokemusta
TasoAloittelija
Kesto2 tuntia tai alle
Materiaalin tavoitteetOpitaan hahmon liikuttaminen nuolilla vasemmalle ja oikealle. Opitaan kloonien tekeminen ja niiden alkupaikan ja -suunnan asettaminen. Tutustutaan ajastimeen ja haluttaessa myös hahmojen välisiin viesteihin.
OPS S2 Luvut ja laskutoimituksetPeruslaskutoimitukset, Lukukäsite
OPS S4 Geometria ja mittaaminenSuunnat
KerhoPeliohjelmointikerho aloittelijoille
Ohje lapsillehttps:/​/​www.cs.helsinki.fi/​group/​linkki/​materiaali/​lapsiohjeet/​vaistelypeli_sv/​vaistelypeli_sv.pdf
Toteutusesimerkkihttps:/​/​scratch.mit.edu/​projects/​175028893/​
PalauteOpettajalta     Oppilaalta