Kohdeyleisö | Opettaja, Oppilas, Vanhempi, Kerholainen |
Luokka-aste | 3-4, 5-6 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | Scratch |
Pohjavaatimukset | Ei kokemusta |
Taso | Aloittelija |
Kesto | 2 tuntia tai alle |
Materiaalin tavoitteet | Opitaan hahmon liikuttaminen nuolilla vasemmalle ja oikealle. Opitaan kloonien tekeminen ja niiden alkupaikan ja -suunnan asettaminen. Tutustutaan ajastimeen ja haluttaessa myös hahmojen välisiin viesteihin. |
OPS S2 Luvut ja laskutoimitukset | Peruslaskutoimitukset, Lukukäsite |
OPS S4 Geometria ja mittaaminen | Suunnat |
Kerho | Peliohjelmointikerho aloittelijoille |
Ohje lapsille | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/lapsiohjeet/vaistelypeli/vaistelypeli_varit.pdf |
Ohje lapsille | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/lapsiohjeet/vaistelypeli/vaistelypeli.pdf |
Toteutusesimerkki | https://scratch.mit.edu/projects/175028893/ |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Oppilas, Vanhempi, Kerholainen |
Luokka-aste | 3-4, 5-6 |
Kielivalinta | Ruotsi |
Ohjelmointikieli | Scratch |
Pohjavaatimukset | Ei kokemusta |
Taso | Aloittelija |
Kesto | 2 tuntia tai alle |
Materiaalin tavoitteet | Opitaan hahmon liikuttaminen nuolilla vasemmalle ja oikealle. Opitaan kloonien tekeminen ja niiden alkupaikan ja -suunnan asettaminen. Tutustutaan ajastimeen ja haluttaessa myös hahmojen välisiin viesteihin. |
OPS S2 Luvut ja laskutoimitukset | Peruslaskutoimitukset, Lukukäsite |
OPS S4 Geometria ja mittaaminen | Suunnat |
Kerho | Peliohjelmointikerho aloittelijoille |
Ohje lapsille | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/lapsiohjeet/vaistelypeli_sv/vaistelypeli_sv.pdf |
Toteutusesimerkki | https://scratch.mit.edu/projects/175028893/ |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |