Kohdeyleisö | Opettaja, Oppilas, Vanhempi, Kerholainen |
Luokka-aste | 3-4, 5-6 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | Scratch |
Pohjavaatimukset | Ei kokemusta |
Taso | Aloittelija |
Kesto | 2 tuntia tai alle |
Materiaalin tavoitteet | Opitaan hahmojen ohjailua nuolilla (ratin kaltaisesti) ja hahmojen välistä vuorovaikutusta (kosketus). Opitaan tekemään klooneja. Opitaan arpomaan hahmolle satunnainen sijainti, joka on pelialueen jollakin reunalla. Tutustutaan ajastimen käyttöön. |
OPS S2 Luvut ja laskutoimitukset | Peruslaskutoimitukset, Lukukäsite |
OPS S4 Geometria ja mittaaminen | Suunta-asteet |
Kerho | Peliohjelmointikerho aloittelijoille |
Ohje lapsille | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/lapsiohjeet/asteroidivaistely/asteroidivaistely.pdf |
Toteutusesimerkki | https://scratch.mit.edu/projects/147844378/ |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |