Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta |
Kesto | Keskipitkä projekti (useita tunteja) |
Kerho | Android-kerho |
Opettajan video | https://www.youtube.com/watch?v=ksgqrVohJes |
Ohje lapsille | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/appinventor/Kallistelupeli.pdf |
Ohje lapsille | https://docs.google.com/document/d/10xMwyLdEeUswjRHkEkslfOsYHDCSHgCFUWSpzWmRbMY/edit |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta |
Kesto | Keskipitkä projekti (useita tunteja) |
Kerho | Android-kerho |
Opettajan video | https://www.youtube.com/watch?v=RbbwnE2eLv0 |
Ohje lapsille | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/appinventor/Lentelypeli.pdf |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta |
Kesto | Keskipitkä projekti (useita tunteja) |
Kerho | Android-kerho |
Opettajan video | https://www.youtube.com/watch?v=oEn6miOa5bM |
Ohje lapsille | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/appinventor/Minipelikokoelma.pdf |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta |
Kesto | 2 tuntia tai alle |
Kerho | Android-kerho |
Ohje lapsille | https://docs.google.com/document/d/1MeMTT0Vk8wzCOS7q0H58bRpxzsqF97yr5_YJPLhdX70/edit |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava |
Kesto | Keskipitkä projekti (useita tunteja) |
Materiaalin tavoitteet | Tehdään peli, jossa kuvaa klikkailemalla saa rahaa/tavaraa/... Kun näitä asioita on kerännyt tarpeeksi, voi niillä ostaa klikkailuapureita, jotka klikkailevat itse tietyin aikavälein automaattisesti. Pelitilanne myös tallennetaan laitteen muistiin seuraavaa pelikertaa varten. |
OPS S2 Luvut ja laskutoimitukset | Peruslaskutoimitukset |
OPS S5 Tietojenkäsittely tilastot todennäköisyys | Muuttujat |
Kerho | Android-kerho |
Ohje lapsille | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/appinventor/Klikkeripeli.pdf |
Ohje lapsille | https://drive.google.com/open?id=1AnmGLYWRGmEbrEsr8oP0fEe4JQ1dUCMsoybDFYltxEU |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava |
Kesto | Keskipitkä projekti (useita tunteja) |
Materiaalin tavoitteet | Navigoi aluksesi vihollisalusten läpi ennen kuin ne saavat sinut kiinni. Peli vaikeutuu taso tasolta. |
Kerho | Android-kerho |
Ohje lapsille | https://drive.google.com/open?id=1TJguOIThsTw-W8BxiFI7obSJdxcSjEYce4PLPLihBzA |
Ohje lapsille | https://drive.google.com/open?id=1H9jRvK56S-CWpKpMN_qGEH6sWdkRqtFRhrLiXDH2ce8 |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta |
Kesto | Keskipitkä projekti (useita tunteja) |
Kerho | Android-kerho |
Ohje lapsille | https://docs.google.com/document/d/1uNZdhQ6hdzp5NnA_1-wBXm5EcZxzbJIuQLULVHfT0oA/edit |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava |
Kesto | Keskipitkä projekti (useita tunteja) |
Kerho | Android-kerho |
Ohje lapsille | https://docs.google.com/document/d/1HZ3-4SsWT688YqqweUdwC0opLEnGZnVHGSrD2rcymec/edit |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava |
Kesto | Keskipitkä projekti (useita tunteja) |
Kerho | Android-kerho |
Ohje lapsille | https://docs.google.com/document/d/1hfqMIiC9ZYCdPdGoy8JrKZvRHNLfxM8nModGu2dfV0Q/edit |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava |
Kesto | 2 tuntia tai alle |
Kerho | Android-kerho |
Ohje lapsille | https://docs.google.com/document/d/1w-z66LGYOyF0S5dmQX7Pv_JyJFsCOwI5819QkoYYRYU/edit |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi, Oppilas, Kerholainen |
Luokka-aste | 5-6, 7-9 |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Pohjavaatimukset | Edistyneiden peliohjelmointikerho tai vastaava, Ohjelmointikokemusta |
Kesto | Pitkä projekti (esimerkiksi lukukausi) |
Kerho | Android-kerho |
Opettajan ohje | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/leirit/2014/virtuaalilemmikkitehdas/Virtuaalilemmikki.html |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |
Kohdeyleisö | Opettaja, Vanhempi |
Kielivalinta | Suomi |
Ohjelmointikieli | AppInventor |
Materiaalin tavoitteet | Kalvot esittelevät ohjelmoinnin perusperiaatteita ja antavat eväitä ohjelmoinnin aloittamiseen AppInventorilla. |
Opettajan ohje | https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/tapahtumat/AppInventor.pdf |
Palaute | Opettajalta Oppilaalta |