Peliohjelmointikerho

Syksy 2014

Huom: molemmissa kerhoissa on sama ohjelma, mutta edistyneiden kerhossa tehdään peleistä pikkuisen monimutkaisemmat versiot. Jos on etukäteen mitään kokemusta Scratchistä tai ohjelmoinnista, kannattaa rohkeasti ilmoittautua edistyneiden ryhmään!

 

Peliohjelmointikerho aloittelijoille

torstaisin kello 17-19 ----KERHO ON TÄYNNÄ, VOI ILMOITTAUTUA EDISTYNEIDEN KERHOON

Ensimmäinen kerhokerta: 25.9.2014

Peliohjelmointikerho aloittelijoille on suunnattu aloitteleville pelintekijöille ja siellä tehdään pelejä pääsääntöisesti visuaalisen ohjelmoinnin Scratch -ohjelmalla. Peliohjelmointikerho syventää esimerkiksi kesän peliohjelmointileireillä alkanutta harrastusta, mutta mukaan voi tulla myös ilman aiempaa kokemusta. Peliohjelmointikerhoon otetaan 25 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Peliohjelmointikerho järjestetään Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitoksen tiloissa, Kumpulassa, osoitteessa Gustaf Hällströmin katu 2b.

HUOM: jotta voisimme tarjota toimintaa mahdollisimman monelle, emme voi alustavasti ottaa samaa henkilöä molempiin peliohjelmointikerhoihin.

Ilmoittautuminen alkaa 9.9. ja on käynnissä 20.10. saakka tai kunnes kerhot täyttyvät.

 

 

Peliohjelmointikerho edistyneille

maanantaisin kello 17-19 ----KERHOSSA ON TILAA

Ensimmäinen kerhokerta: 22.9.2014

Peliohjelmointikerho edistyneille on suunnattu jo hiukan kokeneemmille pelintekijöille ja siellä tehdään pelejä pääsääntöisesti visuaalisen ohjelmoinnin Scratch -ohjelmalla. Tämä on sopiva kerho aiemmin toiminnassa mukana olleelle tai muuten Scratchin perusteet jo hyvin taitavalle. Peliohjelmointikerhoon otetaan 25 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Peliohjelmointikerho järjestetään Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitoksen tiloissa, Kumpulassa, osoitteessa Gustaf Hällströmin katu 2b.

 

HUOM: Jotta voisimme tarjota toimintaa mahdollisimman monelle, emme voi ottaa samaa henkilöä molempiin peliohjelmointikerhoihin.

 

Ilmoittautuminen alkaa 9.9. ja on käynnissä20.10. saakka tai kunnes kerhot täyttyvät.

 

 

 

Peliohjelmointikerhon alustava aikataulu (päivätty aina viikon maanantain mukaan):

22.9. Sukelluskeräily (seikkailu, selviytyminen)
29.9. Sukelluskeräily jatkuu
6.10. Paperinukke (pukeutuminen/varustelu/ customointi)

20.10. Virtuaalinen lemmikki (simulaatio)
27.10. Cowboy-simulaattori (FPS, simulaatio)
3.11. Muistipeli (ongelmaratkaisu)
10.11. Space Invaders (toiminta)
17.11. ..jatkuu
24.11. Laatikkolabyrintti (ongelmaratkaisu, "sokoban")
1.12. ..jatkuu
8.12. Jetpack-joulupukki (toimii myös porolla) (ongelmaratkaisu, lentely)
15.12. ..jatkuu