Peliohjelmointikerho, kevät 2016

 

HUOM: Keväällä 2016 kerhoja järjestetään kahdessa 6 kerran pituisessa jaksossa.  Aloittelijat ja edistyneet on jaettu eri päiville.

Alkukevät 18.1. - 6.3.
Aloittelijat: maanantaisin kello 17-19 -- Ilmoittautuminen aukeaa 16.12. klo 7:00
Edistyneet: keskiviikkoisin kello 17-19 -- Ilmoittautuminen aukeaa 16.12. klo 7:00
HUOM: Kerhot viettävät hiihtolomaa viikolla 8 eli 22.2. - 28.2.

Loppukevät 14.3. - 1.5. Huomaa vaihtuneet päivät!
Aloittelijat: keskiviikkoisin kello 17-19 -- Ilmoittautuminen aukeaa 22.2. klo 7:00
Edistyneet: maanantaisin kello 17-19 -- Ilmoittautuminen aukeaa 22.2. klo 7:00
HUOM: Kerho viettää pääsiäislomaa to 24.3. - ke 30.3., jolloin sekä maanantain että keskiviikon kerhoihin jää yksi viikko taukoa pääsiäisen jälkeen.

Alkukevään kerholaisille lähetetään automaattisesti sähköpostia loppukeväästä. Jos olet kiinnostunut vain loppukeväästä eikä viesti Facebookissa tai Twitterissä tavoita sinua, laita viestiä linkki@cs.helsinki.fi.

Hinta kustakin kuuden kerran kerhojaksosta: 53 euroa

Aloittelijat:
Aloittelijoille suunnattu kerho on nyt keväällä 2016 suunnattu vain aloittelijoille. Kerhossa tehdään pelejä pääsääntöisesti visuaalisen ohjelmoinnin Scratch-ohjelmalla. Aiempaa kokemusta ohjelmoinnista ei tarvitse olla, mutta hiiren ja näppäimistön käyttötaidoista on hyötyä. Kerhoihin osallistujat ovat tyypillisesti 8-15 -vuotiaita; jos ohjelmointia olisikin nyt aloittamassa vähän vanhempana, ryhmä tullaan jakamaan iän, ja kerhon edetessä taitojen, mukaan kahteen eri tilaan erilaisten etenemisnopeuksien sallimiseksi.
 
Edistyneet:
Edistyneille suunnattu kerho on nyt keväällä 2016 suunnattu vain edistyneille ohjelmoijille. Edistyneellä tarkoitamme, että osallistuja on jo ollut kerholaisena tai leiriläisenä Linkin toiminnassa, tai osallistuja on jossain muualla opetellut ohjelmointia sen verran, että osaa ohjelmoida ja ymmärtää keräilypelin annetun ohjeen avulla. Kerhossa tehdään pelejä pääsääntöisesti visuaalisen ohjelmoinnin Scratch-ohjelmalla ja syvennetään aiemmin alkanutta harrastusta. Kerhoihin osallistujat ovat tyypillisesti 8-15 -vuotiaita, ja kerhossa on mahdollisuus jakautua eri ryhmiin Scratch-taitojen pohjalta.
 
Kerhot järjestetään kello 17-19 Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitoksen tiloissa, Kumpulassa, osoitteessa Gustaf Hällströmin katu 2b. Tässä kartta
 
Peliohjelmointikerhoihin otetaan 25 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Opetuskielenä on suomi. Mukaan ei tarvitse omaa konetta.
 

Kevään aloittelijoiden alustava ohjelma:

vk 1: Keräilypeli (aloittelijat)
vk 2: Rullaluisteluhaaste (aloittelijat)
vk 3: edellinen peli jatkuu
vk 4: Sukeltelupeli (aloittelijat)
vk 5: Kalastelupeli (aloittelijat)
vk 6: Kalastelu jatkuu (aloittelijat)
 

Kevään edistyneiden alustava ohjelma:
vk 1: Marjakeräilypeli
vk 2: Chopparlander
vk 3: Space invader
vk 4: edellinen peli jatkuu
vk 5: Luola
vk 6: Pentamino-tetris

 

Tiedot kerhoista myös LUMA:n tapahtumasivulla: maanantain aloittelijoiden kerho ja keskiviikon edistyneiden kerho. Ilmoittautuminen alkaa 16.12. ja kestää 24.1. saakka, tai kunnes kerho on täynnä.